Polish Friends

Sunday, January 30, 2011

Hello Kitty Funky French Nail Art thanks to Born Pretty

Here is another item that was sent to me for review from Born Pretty. It's their nail stamping image plate, M71, stamper & scraper.
Here is the mani I did.....How freaking cute is this!?!?1 You know what....I might actually leave this on all day! Yep, that's a record for me, lol.

Here is what I received. The stamper, scraper and the image plate


Most image plates have a very thin film that you might not even see. Just make sure to remove it.


and here is my nail stamping set-up, lol. I've taken control of one of our TV trays, can you tell. It works perfect though for stamping. Then I always make sure to have 100% acetone, my green coaster, for the cotton ball/pad soaked in acetone, image plate, stamper, scraper, and polishes I plan on using. Oh and after I took this pic, I decided to not use the Konad polish in white, but instead used black.


Grandpa, the pup, well 16 years young, we adopted a few months ago, just had to watch, lol.

Before I started stamping, I applied 2 coats my base coat of Brand 10, color #415, Pinky Promise



Now on to stamping. I used the flower image on the plate first, and used China Glaze Millenium for them. Then I used the cute Hello Kitty image, and Konad polish in black for that :)




Finally I did my black tips with Sinful's Black on Black and added a tiny rhinestone to her bow :)




















I LOVE this!! What do you guys think???

Also don't forget, if you plan on ordering from Born Pretty, don't forget to use my code: CHLOEK31 to receive 10% off.

49 comments:

  1. omg that is so freaking cute!!! after all those wonky kitties i've seen, there's finally a perfect one: yours.x)) good job!

    ReplyDelete
  2. This is so cute :))) I love it :)

    ReplyDelete
  3. I just got my free hello kitty plate in the mail from them. :) I LOVE it.

    ReplyDelete
  4. This is so adorable

    /hugs!

    http://spellbindingnails.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. So cute! A very charming kitty...

    ReplyDelete
  6. Amazing as always!! So where do I get Brand 10, #415? It looks sooooo pretty... I want some too!!!!!!!
    Maureen

    ReplyDelete
  7. wow very pretty! Like to copy this once...

    ReplyDelete
  8. Very pretty i really like the hello kitty stanp. I just started a blog everyone is welcome to take a look :)

    ReplyDelete
  9. Thanks you guys! I really did wear this all day!! Def a record for me. I got so many compliments on it.

    Rachel, oh YAY, it'a a great plate!

    The brand 10 can be found in CVS. That's the only place I've seen them so far.

    Michelle, you should def copy it!!

    Beauty shades, I will be sure to check out your blog!

    ReplyDelete
  10. Do the plates come with instructions for using? I'm interested in ordering but I don't understand how you stamp the image without smearing everything lol.

    ReplyDelete
  11. OMG That came out sooooo cute! I absolutely love hello kitty! I wish those were my nails! I hope you keep it on all day! you will deff. get alot of compliments on your mani.

    ReplyDelete
  12. Ahh so cute!! I have this plate and need to use it! You have inspired me now, lol!

    ReplyDelete
  13. Just AWESOME! I'm gonna kopykat this look!

    ReplyDelete
  14. so cute :) i love hello kitty so much.

    ReplyDelete
  15. Love it! You've done it perfectly!

    ReplyDelete
  16. so cute! love it =) what is the difference between normal polish and the konad ones? just curious ^^

    ReplyDelete
  17. love this! i did another mani inspired by you today:)

    ReplyDelete
  18. Thanks guys!!

    Kitty, To be honest, I don't remember if the instructions were on the packages, but I don't believe so. I will be doing a how-to post tomorrow though.

    Brittany, Oh you def should use it!

    Beata, oh YAY, you should

    Nelle, Konad polish is only used for stamping. You aren't able to use ALL polish for stamping, you have to find ones that are one coaters.

    ThatsSOfresh, thanks, Ooohh, I'm going to go check it out!

    ReplyDelete
  19. OHHHHHH it's so cute! : D

    Can you do a tutorial on stamping? I want to know how it's done before I try it.

    ReplyDelete
  20. Thanks Cammy, I actually just finished a post for tomorrow morning that is a stamping tutorial :P

    ReplyDelete
  21. These are so cute! Great tutorial too!

    ReplyDelete
  22. Love this mani! It's absolutely adorable. I have this plate on the way, cant wait to get it so I can *attempt* to copy your mani (I'm a bit challenged when it comes to stamping lol) Can't wait to see your stamping tutorial tomorrow, I definitely need help in that department =)

    ReplyDelete
  23. Thanks you two!

    Supergirl, I hope my photo tutorial helps you, it really isn't that hard, and once you get the hang of it, it's soooo much fun!

    ReplyDelete
  24. Classy and cute at the same time. Love it.

    ReplyDelete
  25. I would leave that on all day too! It's adorable! I saw that on the Born Pretty site when I ordered the crackle, but I resisted the temptation. Now I see this and I'm second guessing my decision! I'm glad you posted this...I guess another order will be made soon from me :-) lol

    ReplyDelete
  26. Thanks!!!! It really is a great plate!!!!

    ReplyDelete
  27. oh my goodness! this mani is too CUTE! I love it .. :) I have to ask, how do you get your french tips SO perfect?? I wouldn't be able to use tape unless I cut it cuz, I like it to have a slight curve to go with my smile line instead of straight across. I'd love to see a tutorial, if you have one. :)

    ReplyDelete
  28. Kellie, thanks!! I do use tape, always have :) I actually have so tutorials up underneath my header in the 'Tutorials' tab :)

    ReplyDelete
  29. I got this set to, it is so adorable :)
    Question for you, do you have the konad stamper/scraper? How do they compare. I feel like this one scratches the plate... :(

    ReplyDelete
  30. I do have their set, but I prefer my Konad ones. The born pretty stamper was just to smooth and I know I can just file it but haven't had to yet. The scraper works fine though IMO

    ReplyDelete
  31. I just recently purchased this plate and am having a lot of trouble. :\ For one, I feel like the stamp isn't deep enough (it may just be me; this is my first time stamping), and I'm also having trouble getting the image onto the stamper. It either won't go on there at all, or only part of the image will. I saw that you prefer the Konad stamper/scraper to Born Pretty's. Does it sound like I need to try Konad's, or is the problem just me? :P

    ReplyDelete
  32. I have this same plate and its like the polish dries too fast. I hate it cause I want to use the plate so bad and I cant.

    ReplyDelete
  33. They are stunning, and you have beautiful nails. I am definitely going to get this plate as I know so many people that would love this manicure. Thank you so much!

    www.wonderlustnails.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. i LOVE IT. tHANKS FOR THE PROMO CODE. dEF BUYING IT!

    ReplyDelete
  35. Hello, I have recently discovered your blog and you have introduced me to so many techniques! M newest favorite is stamping. I have one question though, is there a reason you didn't use sinful black on black for the stamp?

    ReplyDelete